Σεμινάρια Αποκατάστασης – Δημοτικό

Ενδεικτικά το σεμινάριο περιλαμβάνει

  • Περιληπτική αναφορά στον ορισμό, στη φύση, στην αιτιολογία και συμπτωματολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών
  • Περιληπτική αναφορά στις βασικές γνωστικές λειτουργίες (Μνήμη, Αντίληψη, Γλώσσα, Σκέψη κ.τ.λ.) και στη σχέση τους με τις Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Η Γλώσσα ως Σύστημα – Κώδικας Επικοινωνίας:

– Επίπεδα Λόγου από Γλωσσολογική Θεώρηση και διακριτά μέρη του προφορικού και γραπτού Λόγου

– Σχέση προφορικού και γραπτού λόγου

– Χαρακτηριστικά στοιχεία των ανθρώπινων συστημάτων Γραφής

  • Η Ανάγνωση:

– Ορισμός-στάδια κατάκτησής της-στρατηγικές διδασκαλίας αυτής

– Δυσκολίες στην Ανάγνωση στα πλαίσια των Ειδικών και Γενικών Μαθησιακών Δυσκολιών

– Βασικές Αρχές του προγράμματος και του Υλικού Αποκατάστασης στην Ανάγνωση

– Χορήγηση και Δημιουργία βάσει μοντέλου, Υλικού στην Ανάγνωση

  • Η Γραφή:

– Ορισμός-στάδια κατάκτησής της-στρατηγικές διδασκαλίας αυτής

– Δυσκολίες στην Γραφή στα πλαίσια των Ειδικών και Γενικών Μαθησιακών Δυσκολιών

– Χορήγηση Υλικού στην Γραφή

  • Η Ορθογραφία της Ν.Ελληνικής:

– Ορισμός-στάδια κατάκτησής της-στρατηγικές διδασκαλίας αυτής

– Δυσκολίες στην Ορθογραφία στα πλαίσια των Ειδικών και Γενικών Μαθησιακών Δυσκολιών

– Υλικό – Μεθοδολογία Αποκατάστασης στην Ορθογραφία

  • Παραγωγή Γραπτού Λόγου:

– Ορισμός

– Στρατηγικές Διδασκαλίας

– Στάδια διεξαγωγής του

– Το προφορικό και γραπτό κείμενο ως επικοινωνιακό συμβάν

– Παράγοντες κειμενικότητας από την κειμενογλωσσολογική θεώρηση

– Κειμενικά είδη και βασικές δομές αυτών

– Δυσκολίες στην Παραγωγή Γραπτού Λόγου, κατά την Ανάπτυξη θέματος Έκθεσης των μαθητών του Δημοτικού

– Βασικές αρχές της προτεινόμενης μεθοδολογίας στα πλαίσια της υποστηρικτικής διδασκαλίας της παραγωγής γραπτού λόγου. Χορήγηση σχετικού υλικού και δημιουργία παρόμοιου βάσει υποδειγματικού προτύπου

– Βασικές αρχές της Συντακτικής δομής της Ν. Ελληνικής Γλώσσας

– Δυσκολίες των μαθητών στην παρατακτική και καθ’ υπόταξη σύνταξη. Χορήγηση σχετικού υλικού

  • Αφηγηματική ικανότητα:

– Ορισμός-Ανάπτυξη-Δυσκολίες

– Χορήγηση-δημιουργία σχετικού υλικού στα πλαίσια της αποκατάστασης των Μαθησιακών Δυσκολιών

  • Η Γραπτή διήγηση στα πλαίσια των Μαθησιακών Δυσκολιών:

– Αναφορά στιςΔυσκολίες, χορήγηση-δημιουργία υλικού αποκατάστασης

  • Σημασιολογία:

– Βασικές αρχές-Δυσκολίες των μαθητών με Μ. Δ. σε αυτό το επίπεδο του λόγου

– Χορήγηση σχετικού υλικού αποκατάστασης

  • Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά:

– Σημαντικότερες δυσκολίες και πρόταση συγκεκριμένων στρατηγικών επεξεργασίας των τεσσάρων βασικών αριθμητικών πράξεων και επίλυσης Μαθηματικών προβλημάτων