Σεμινάρια Αποκατάστασης – Δημοτικό
Ενδεικτικά το σεμινάριο περιλαμβάνει
- Περιληπτική αναφορά στον ορισμό, στη φύση, στην αιτιολογία και συμπτωματολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών
- Περιληπτική αναφορά στις βασικές γνωστικές λειτουργίες (Μνήμη, Αντίληψη, Γλώσσα, Σκέψη κ.τ.λ.) και στη σχέση τους με τις Μαθησιακές Δυσκολίες
- Η Γλώσσα ως Σύστημα – Κώδικας Επικοινωνίας:
– Επίπεδα Λόγου από Γλωσσολογική Θεώρηση και διακριτά μέρη του προφορικού και γραπτού Λόγου
– Σχέση προφορικού και γραπτού λόγου
– Χαρακτηριστικά στοιχεία των ανθρώπινων συστημάτων Γραφής
- Η Ανάγνωση:
– Ορισμός-στάδια κατάκτησής της-στρατηγικές διδασκαλίας αυτής
– Δυσκολίες στην Ανάγνωση στα πλαίσια των Ειδικών και Γενικών Μαθησιακών Δυσκολιών
– Βασικές Αρχές του προγράμματος και του Υλικού Αποκατάστασης στην Ανάγνωση
– Χορήγηση και Δημιουργία βάσει μοντέλου, Υλικού στην Ανάγνωση
- Η Γραφή:
– Ορισμός-στάδια κατάκτησής της-στρατηγικές διδασκαλίας αυτής
– Δυσκολίες στην Γραφή στα πλαίσια των Ειδικών και Γενικών Μαθησιακών Δυσκολιών
– Χορήγηση Υλικού στην Γραφή
- Η Ορθογραφία της Ν.Ελληνικής:
– Ορισμός-στάδια κατάκτησής της-στρατηγικές διδασκαλίας αυτής
– Δυσκολίες στην Ορθογραφία στα πλαίσια των Ειδικών και Γενικών Μαθησιακών Δυσκολιών
– Υλικό – Μεθοδολογία Αποκατάστασης στην Ορθογραφία
- Παραγωγή Γραπτού Λόγου:
– Ορισμός
– Στρατηγικές Διδασκαλίας
– Στάδια διεξαγωγής του
– Το προφορικό και γραπτό κείμενο ως επικοινωνιακό συμβάν
– Παράγοντες κειμενικότητας από την κειμενογλωσσολογική θεώρηση
– Κειμενικά είδη και βασικές δομές αυτών
– Δυσκολίες στην Παραγωγή Γραπτού Λόγου, κατά την Ανάπτυξη θέματος Έκθεσης των μαθητών του Δημοτικού
– Βασικές αρχές της προτεινόμενης μεθοδολογίας στα πλαίσια της υποστηρικτικής διδασκαλίας της παραγωγής γραπτού λόγου. Χορήγηση σχετικού υλικού και δημιουργία παρόμοιου βάσει υποδειγματικού προτύπου
– Βασικές αρχές της Συντακτικής δομής της Ν. Ελληνικής Γλώσσας
– Δυσκολίες των μαθητών στην παρατακτική και καθ’ υπόταξη σύνταξη. Χορήγηση σχετικού υλικού
- Αφηγηματική ικανότητα:
– Ορισμός-Ανάπτυξη-Δυσκολίες
– Χορήγηση-δημιουργία σχετικού υλικού στα πλαίσια της αποκατάστασης των Μαθησιακών Δυσκολιών
- Η Γραπτή διήγηση στα πλαίσια των Μαθησιακών Δυσκολιών:
– Αναφορά στιςΔυσκολίες, χορήγηση-δημιουργία υλικού αποκατάστασης
- Σημασιολογία:
– Βασικές αρχές-Δυσκολίες των μαθητών με Μ. Δ. σε αυτό το επίπεδο του λόγου
– Χορήγηση σχετικού υλικού αποκατάστασης
- Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά:
– Σημαντικότερες δυσκολίες και πρόταση συγκεκριμένων στρατηγικών επεξεργασίας των τεσσάρων βασικών αριθμητικών πράξεων και επίλυσης Μαθηματικών προβλημάτων