Σεμινάρια Αποκατάστασης – Γυμνάσιο και Λύκειο

Ενδεικτικά το σεμινάριο περιλαμβάνει

  • Ορισμός – Φύση – Αιτιολογία – Συμπτωματολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών
  • Εκπαιδευτικό και Θεσμικό Περιβάλλον ενός μαθητή με Ε.Μ.Δ. στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Περιληπτική Αναφορά στις Βασικές Γνωστικές Λειτουργίες (Αντίληψη, Μνήμη, Σκέψη, Γλώσσα) και τη σχέση τους με τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Η αναφορά ποικίλει ανάλογα με την ειδικότητα του εκπαιδευόμενου
  • Επίπεδα Λόγου από Γλωσσολογική Θεώρηση
  • Ελλείμματα στα Επίπεδα Λόγου των εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Χαρακτηριστικά Φωνολογίας – Μορφοσύνταξης της Νέας Ελληνικής
  • Αναφορά στη Λειτουργία και Φυσιολογία των γνωστικών τομέων που άπτονται της μάθησης (Ανάγνωση, Γραφή, Ορθογραφία, Γραπτή Έκφραση, Αναγνωστική Κατανόηση, Μαθηματικά)
  • Ορισμός – Στρατηγικές Διδασκαλίας των παραπάνω γνωστικών τομέων
  • Αναλυτική Παρουσίαση μέσω Δειγμάτων των Δυσκολιών που παρουσιάζουν οι έφηβοι στους βασικούς γνωστικούς τομείς και συνέπειες αυτών
  • Ψυχο-συναισθηματικές Συνέπειες των Δυσκολιών στους εφήβους
  • Αποκατάσταση: Μεθοδολογία – Δημιουργία κατά μοντέλο – Χορήγηση Υλικού για το Γυμνάσιο (βλέπε Υλικό)
  • Αποκατάσταση: Μεθοδολογία – Δημιουργία κατά μοντέλο (modeling) – Χορήγηση Υλικού για το Λύκειο (προαιρετικά)
  • Αναλυτική Αναφορά στις Δυσκολίες που παρουσιάζουν οι μαθητές

– στα Μαθηματικά

– στη Φυσική

– στη Χημεία

– στα Αρχαία

– στη Βιολογία κ.τ.λ.

  • Προτεινόμενοι τρόποι χορήγησης φροντιστηριακής βοήθειας
  • Στρατηγικές – Τεχνικές Οργάνωσης Μελέτης

Σημειώνεται ότι για τους θεραπευτές που έχουν παρακολουθήσει τον
Α Κύκλο των Σεμιναρίων (Δημοτικό), οι θεωρητικές πληροφορίες θα καλυφθούν περιληπτικά, ενώ για τους υπόλοιπους, οι πληροφορίες αυτές, θα συζητηθούν αναλυτικά, για αποτελεσματικότερη πλαισίωση του χορηγούμενου εκπαιδευτικού υλικού.