Σεμινάρια Αποκατάστασης – Γυμνάσιο και Λύκειο
Ενδεικτικά το σεμινάριο περιλαμβάνει
- Ορισμός – Φύση – Αιτιολογία – Συμπτωματολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών
- Εκπαιδευτικό και Θεσμικό Περιβάλλον ενός μαθητή με Ε.Μ.Δ. στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
- Περιληπτική Αναφορά στις Βασικές Γνωστικές Λειτουργίες (Αντίληψη, Μνήμη, Σκέψη, Γλώσσα) και τη σχέση τους με τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Η αναφορά ποικίλει ανάλογα με την ειδικότητα του εκπαιδευόμενου
- Επίπεδα Λόγου από Γλωσσολογική Θεώρηση
- Ελλείμματα στα Επίπεδα Λόγου των εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες
- Χαρακτηριστικά Φωνολογίας – Μορφοσύνταξης της Νέας Ελληνικής
- Αναφορά στη Λειτουργία και Φυσιολογία των γνωστικών τομέων που άπτονται της μάθησης (Ανάγνωση, Γραφή, Ορθογραφία, Γραπτή Έκφραση, Αναγνωστική Κατανόηση, Μαθηματικά)
- Ορισμός – Στρατηγικές Διδασκαλίας των παραπάνω γνωστικών τομέων
- Αναλυτική Παρουσίαση μέσω Δειγμάτων των Δυσκολιών που παρουσιάζουν οι έφηβοι στους βασικούς γνωστικούς τομείς και συνέπειες αυτών
- Ψυχο-συναισθηματικές Συνέπειες των Δυσκολιών στους εφήβους
- Αποκατάσταση: Μεθοδολογία – Δημιουργία κατά μοντέλο – Χορήγηση Υλικού για το Γυμνάσιο (βλέπε Υλικό)
- Αποκατάσταση: Μεθοδολογία – Δημιουργία κατά μοντέλο (modeling) – Χορήγηση Υλικού για το Λύκειο (προαιρετικά)
- Αναλυτική Αναφορά στις Δυσκολίες που παρουσιάζουν οι μαθητές
– στα Μαθηματικά
– στη Φυσική
– στη Χημεία
– στα Αρχαία
– στη Βιολογία κ.τ.λ.
- Προτεινόμενοι τρόποι χορήγησης φροντιστηριακής βοήθειας
- Στρατηγικές – Τεχνικές Οργάνωσης Μελέτης
Σημειώνεται ότι για τους θεραπευτές που έχουν παρακολουθήσει τον
Α Κύκλο των Σεμιναρίων (Δημοτικό), οι θεωρητικές πληροφορίες θα καλυφθούν περιληπτικά, ενώ για τους υπόλοιπους, οι πληροφορίες αυτές, θα συζητηθούν αναλυτικά, για αποτελεσματικότερη πλαισίωση του χορηγούμενου εκπαιδευτικού υλικού.